..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

22 December 2010

teka jumlah syiling

nak buat contest, memang saya tidak reti..
nak buat giveaway pn lagi la tak reti..
tpi kita just boleh buat teka teki jer r.. tp ni teka teki logik dek akal keyh.. =p

 meh kita teka baper berat syiling ini bercampur dgn bekas tuppeware tuh..
 jeng jeng jeng.. baper agak nye berat dia???
opss.. sudah nampak.. jarum menunjukkan diantara no 0 dan 10.. 
jadi baper berat sebenar syiling + tuppeware ini??
zoom lagi dekat
jarum menunjukkan hampir-hampir ke angka 10..
hurm..? wuuttt... 9 kilo aku angkat syiling ini.. sama dah dgn 1 guni beras aku angkat.. berat o.o..

hoho.. akhirnya saya tidak berjaya untuk anjurkan contest kat kalian~
sbb segala-galanya sudah diketahui..

cop cop cop.. belum lagi..
penimbang yg digunakan hanya la brand dari IKEA shj..
jdi tidak la sesuai diukur dgn mggunakan pemberat yg tidak ada rekod secara digital.

jadi marilah kembali kepada tajuk asal entry ini
"TEKA JUMLAH SYILING"
fuh lega.. ni baru realiti.. sape pandai main teka teka ni, mmg kelebihan ntuk kalian larh..
sape yg sudi meneka, sila la bgi jawapan yer..
syarat2 untuk sertai??
xder syarat.. just bagi jawapan tekaan anda shj..
hadiah?? urm.. perlu hadiah ker?? perlu heh? tidak ker? urm.. 
*akan dipertimbangkan*

-kan saya dh khabar awal2, sy tidak pandai menganjurkan contest.. jadi camni bentuk teka teki saya-
heee =p
teka teki plus cerita disebaliknya

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

petang tadi merajinkan diri ntuk melawat tabung haji.. urm lebih kurang 6 bulan lebih aku x pergi melawat. maaf.. duit tiada untuk dihulurkan ke dlm tabung haji..

jika tiada duit kertas, duit yg saya dan adik2 dan mak saya kumpulkan dan dimasukkan dalam tabung syiling sgt la berguna untuk menjamin masa depan kami semua..

tengoklah kalian - 4 org punye tabung haji, saya uruskan ari ini..
tang ting tang ting duit itu berbunyi kat mesin pengira syiling td..
naseb pada saat itu tidak ramai orang~ erk..

angka giliran 200 - mungkin no ong..
erk.. dividen ASB naik kan tahun ini.. hee =p
 kertas berwarna coklat itu diconteng oleh pekerja tabung haji yg mengira syiling.. jadi korunk yg bijak pandai, silalah meneka~

3 comments:

ferry said...

rm200

tahniah..saya berjaya

ferry said...

rm180..yess..yess!!

shiqin ghazali said...

@ferry

cubaan pertama dan kedua anda -- urm.. xleh bagi jawapan skg.. hehhe..

nak wat 5 tekaan sekaligus pn x pe.. nnti sy pilih mne satu betul

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...