..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

11 August 2010

kesah nenek dan cempedaknye~

kring kring kring... telefon 'home sweet home' brbunyi lak mlm ni (jam mnunjukkan 1045pm)
smua isi umah bsedia ntuk tido ni.. esok bgun awl, prepare ntuk sahur lk.. spe yg tlefon?

aku : hello ello (salam dh hilang dah hah, tlg jgn contohi sifat ini)

dlm talian : ello.. ni zali ker? (ni suara pmpuan, knpe nme yg kuar, llaki lak??

aku : (aku dh cam dh suara spe) takkkkk.. ni shiiiiqiiiiiinnnnnnnn... (3, 4, 5 kali aku ulang...)

dlm talian : tak dgr la... (mnta maaf ye, telefon umah yg satu ni mmg kurang cket kejelasannye, sbb brkongsi dgn talian streamyx) zali mne??

aku : ayah dh tiiidooo... dh tiiidooo...

dlm talian : ooo... dhh tidoo... kt kmpung ade cempedak...

aku : hah... okeeyh... esok balik mbikk...

dlm talian : hah.. esok dtg yee...... ade 3 biji.. nnti bonyo* lak biar lame2 tak di makan..

aku : hah... nnti esok datang..

dlm talian : (terus letak telefon - no bye - no tata - no salam)

hehee..
itulah die conversation aku dan nenek ku..
hehee....

comei lak aku tgk nenek ku ni.. tiap2 kali ade buah kt kmpung, msti mnta anak2 nye balik kmpung.. ambik la ape ade.. lg2 musim buah... durian, rmbutan, langsat, mggis, duku, pisang dan termasuk la cempedak ni dll...

lagi2 kalo ade Ayam kampung masak gulai, lg la die suwu ayah ku gi tapau kn.. feveret tu... nenek aku masak sndri.. air tgn org tua2 nii mmg sgt sedap blaka.. al-maklum la, mereka hidup dh lme, penuh dgn pengalaman...


esok lusa leh la pekena cempedak goreng... juadah brbuka ye~ xyah beli kuih muih lg kt bazar..


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...