..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

08 November 2011

pertama kali

assalammualaikum..

pertama kali menyewa rumah.. yea yeah..

akhirnya menyewa jugak.. jika tidak, sebelum ini rajin menduduki asrama sahaja atau pun mengaktifkan diri duduk di kolej atau pun memalaskan diri duduk di rumah mak ayah aje kan.. dari 2004 till 2011.. 8.5 tahun tu..
bile akhirnya diri melangkah ke alam lebih dewasa sikit, memberanikan diri menduduki rumah sewa..
macam tak percaya..

pada mulanya hanya pikirkan ketidak sukaan menduduki rumah sewa..
pasai apa?

  1. setiap bulan kena kuarkan duit sewa
  2. setiap bulan kena kuarkan duit api, air, maintenance lagi..
  3. kena beli katil ker?tilam sah sah kena ada. 
  4. kipas tu tersedia ada ke? ke kena beli kipas berdiri itu?
  5. baju-baju nak letak kat mana? kena beli almari ke? kalau malas sgt, letak dlm beg je kan..
  6. rak-rak buku? rak-rak makanan? omo... kalo kat asrama semua tempat dah tersedia.. tinggal nak letak je kan.. 
  7. setiap hari duk pikir, nak masak apa hari ini? tu kalau rajin masak la dan yang berjimat. kalau duk asrama turun bawah, pegi beli makanan je.. tak payah nak bazir masa masak atas dapur gas kan..
  8. hujung-hujung minggu kena kemas rumah.. bukan kemas bilik dan tempat kite je macam duk asrama dulu kan.. bilik air dah takde cleaner nk cuci.. cuci sendiri jer la nampak nye.

oklah tuh.. cukup la ketidaksukaan itu ye..
sekarang kembali kepada pertama kali nya.

usha gambar di bawa..
 pertama kali nya membeli barang keperluan rumah dan mengemas umah..
huhuhu.. hongeh~
pertama kalinya sesi mengemas rumah - 1st day
pertama kalinya sesi ke2 mengemas rumah 
memindahkan barang2 dr bilik B ke bilik A
dan dari bilik A ke Ipoh~ hahax
bilik A yang memuatkan kami bertiga
pertama kalinya sesi mencari barang keperluan dapur
pertama kalinya memasak di rumah sewa


gambar atas : breakfast (roti telur) dan teatime (cekodok tepung)
 gambar atas : menu pertama
nasi puteh + telur dadar + sayur campur + sup ayam
= hidup membujang.. ok la tu kan..
menu-menu makan tengahari dan makan malam yang seterusnya
sambal ikan bilis + sambal telur campur kentang + kacang + begedil + spagheti + etc etc
 
gambar atas : pencuci mulut
~ kek batik dibuat khas sempena birthday wani (26 oct 2011)
~ cheese cake dibuat khas atas permintaan Nurul..
credit to Wakie =)

ooohh.. pertama kalinya..
hahax
dan pertama kalinya merasa
kesukaan menduduki rumah sewa...
pasai apa?...
  1. boleh balik rumah pukul berapa pun yang disukai.. dah tiada curfew.. hihik
  2. boleh memasak makanan kesukaan yang tidak didapati di restoran bila-bila masa sahaja
  3. boleh tengak sesuka hati tv tanpa berebut2 dengan ramai orang
  4. tidak perlu berebut bilik air dengan ramai orang jugak
  5. boleh membawa barang-barang haram yang tidak boleh ke asrama dulu.
  6. dan kengkawan boleh menumpang rumah kami bila-bila masa shj..

ooo ape lagi?? hum..

cukuplah tuh..
jumpe lagi..
RooMate punye
kekura ini bernama CoCo, kembar nye CiCi.. housemate punye~


*kthnkbye*

7 comments:

NurIzza said...

menyewa?? kat ner?

cik violet said...

ko keje kat ipoh ke kin?

Anonymous said...

haih....ai loike yg dari bilik A ke Ipoh tu....=p

KhaiRin said...

amboi mcm nk buat kenduri msk umah br

SHaRKFiQ SSM said...

wahhh, banykanyaa makanan..
bukan nak jemput g mkan sikit, xpun bagi sikit kat ktorg..

;((

shiqin ghazali said...

@NurIzza
kt s.alam zatul..

@cik violet
eh takde la.. ipoh tu rumah empunya brg2 kt bilik tu.. pnyewa lain nk pndh kluar

shiqin ghazali said...

sape eh anony nih? hehe.. like ajer.. nurul la tu kan..

@KhaiRin
kan.. haha.. byk na brg dan mknnnye..

@SHaRKFiQ SSM
hish hish.. mknn tu smua dimasak sekali seminggu je.. bkn sekaligus.. haha..
dadih nnti cumin soon delivery ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...