..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

13 November 2010

- cinta - sayang - suka - minat -

::: CINTA :::
I Love You
 Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


::: SAYANG :::
 Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

::: SUKA :::
 Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


::: MINAT :::
 Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )


Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang
 kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…



Si Minah?? cmne plak???

cinta?? die cinta kami berenam di umah ini
sayang?? die syg tmpt lepak die, atas katil, atas kusi, atas meja dan lelain
suke?? suke sgt dgn ikan bilis n biskut kucin
minat?? minat sgguh tido kt atas laptop! grrrr... (pntang ade tmpt yg panas) huh

nk bagi die tmpt yg lg menarik.. minah suka cube tmpt baru~




4 comments:

HiGHNeSS FiQ said...

mula2 minat, pastu sayang then baru bleh cinta..
suka tu kadang2 je, kadang2 org yg kite xsuka tu yang kita sayang.. hahahah~

shiqin ghazali said...

@HiGHNeSS FiQ

yerp.. agreed..
kdg2 org yg kite benci tu jgk yg kite syg nnti~

Burhanuddin Baharuddin said...

comey la kucing2 nih... suke2 =D

shiqin ghazali said...

@Burhanuddin Baharuddin

kucin dr incek google jer~ tengs~
tp si minah tu, mmg kucin kt umah~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...