..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

28 November 2012

Perak's Trip - Day 1

assalamualaikum...

yeay.. akhirnya tahun ini dapat jgk aku bersama-sama dengan kengkawan ofis utk join Company's Trip..
tahun lepas aku tak dapat nak folo.. diorg buat kt 1day@PortDickson..
tahun ini bagi la masa lama sikit kan nk pegi jauh dr N.Sembilan ni..

setelah berminggu2 bermesyuarat, kami sepakat untuk memilih destinasi Perak~
sempena tahun melawat Perak kan.. banyak gak tempat boleh dijelajah..
tarikh : 2-5 Nov 2012 (jumaat - ahad)
tempat : Senawang - Ipoh - Taiping - Lumut - Senawang

Co. tak besar mana pun.. tak ramai pun staff.. overall adalah 10 org je waktu ini..
so tak perlu la membazir duit co. nk sewa bas ke ape kan..
ckup sekadar 3 kereta..
kereta bos, kereta aku, kereta senior.

bos bawa family seramai 8 org
senior aku, Kak Ina bawa Persona 4 org - K.Ina, Marlina, Hajar, Ieqa
aku lak bawa Livina pinjam ayah aku nyer : Aku, Mira, Zila, Amani, Zuli, Azie

geng biru nak bermula penjelajahan~
8 pagi : berkumpul di depan opis dengan memakai baju seragam biru~
9.30 pagi : breakfast di RnR Dengkil. Menu adalah mee goreng yang dimasak oleh Mak Zuli dan Nugget yang digoreng oleh Marlina~ dan mineral yg disponsor oleh RAC~
lps tu jalan sangat jammed kat NKVE selepas Subang menuju Sg. Buloh.. apa kes?? 
biasa la kan jln menuju KL ni, tak sah kalau tak jammed..
bos aku dah mesej dah, katanya dia hampir sampai slim river.. (if im not mistaken la) whut?? omaigod.. cepat nya.. ngupanya bos aku lalu Guthrie bagi mengelak jammed kt damansara ni~ aiyoo.. 
K.Ina follow je la aku dari belakang kan.. 
sempat tu nak camwhore.. hikhikhik~
meneruskan destinasi, dah berhenti rehat di RnR Tapah..
terus lunch di sini sebab bila sampai Ipoh nanti, terus terjun masuk kolam jer~
Lunch disponsor oleh RAC jg.. dapat la aku pekena CoolBlog Chocolate Orea Smoothies kan, tapi aku tak makan la.. kenyang lagi~

sampai Ipoh dalam kul 1230.. pusing2 jumpa la homestay kami..
MakLong Homestay..
1 rumah-RM300/semalam/3bilik/3bilik air
rumah kembar dua..
sangat sesuai untuk berkumpul family yang besar..
kawasan pun sangat la dekat nak pergi Tambun tuh haihhh...
facebook : Mak Long Homestay (click)

rumah kembar dua ni...
ada dua pintu masuk untuk dua umah la.. kat tgh2 tu ada pintu/dinding yang memisahkan antara 2 rumah.. pintu tgh tu boleh dibuka jika ada aktiviti berkumpul..
sewa 2 rumah.. RM600 untuk sehari..


destinasi seterusnya ialah

Lost World Of Tambun
hewhewhew~~~
14 dewasa, 3 kanak-kanak, 1 budak
tak engat la baper RM.. sbb bukan aku yang jaga belanjawan ni..
aku ni AJK Pengangkutan jer.. heehee~
menginap di MakLong Homestay ni, depa bagi special price kat kami.. ada 10% discount lagi~
lepas tu kami masuk kul 3 ke atas, dapat la mandi air panas kat sini..
seronokkkkkkkkk~
Tambun tak menghampakan kamiiiiiii~
jangan lupa ambik Maps kat kaunter dia yer..

boleh main pirate ship ni.. lebih 3 kali dah aku naik ni.. best best..
pastu leh naik buaian besar ni jugak~. tapi boring laa.. pening kepala~
naik trem pusing-pusing Tambun... besar gak weyh..
ada Mini Zoo jg... make sure tgk pukul berapa depa bagi makan kt binatang2 tu..
aku tak sempat nak tengok..
lepas penat kat air sejuk, kami beralih ke air panas pulak..
cantik tempat dia.. besar pun besar jugak~
kul 6, kolam air sejuk tu dah tutup, leh masuk tempat air panas je..
tapi kami tak lama kat sini.. kul6 jer dah hujaannnn... lebat lak tuh..

maghrib je balik homestay dan sesiap untuk dinner..
dinner agak mengecewakan..
sbb tak ikut dalam perancangan kan..
so tak nak cerita dan taknak upload pix.. huhu..


continue hari kedua, next entry~
Day 2 (here)

*kthnkbye*

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...