..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

20 November 2012

adek adam punya cerita~

Nama saya : Adam Mikail Bin Abdullah
Tarikh lahir saya : 29 Oktober 2011
gambar di bawah adalah semasa saya berumur 10 hari (kiri) dan sebulan (kanan)
setakat sekarang, saya dah berumur setahun sebulan :D
mari tengok gelagat saya dari kecik sehingga sekarang.. sekarang pun masih kecik lagi.. hihik ~
saya memang suka isap benda kaler kunin tu..
kalau tak dapat sehari, nanti saya akan mengamok dan melalak..
kalau ada orang ambik dan curi pun, saya akn marah sape yang curi tu..
tangan saya automatik jer akan merayap2 ambil benda ni tau.. tak kira la atas meja ker, bawah kerusi ke, atas sofa ke.. saya sanggup panjat.. hihi~
gambar atas ni semasa dan selepas majlis cukur jambul saya..
sejak lahir, rambut saya ni susah sgt nk tumbuh lebat.. nipis ya amat.. so mmg sikit je la kan.. 
siap saya hulurkan kepala lagi bagi mereka gunting rambut saya la.. cam comel plak kan.. =)
sehari selepas majlis cukur jambul saya tuh, saya dikenakan pakai snow cap.. malu la kepala dah licin.. 
tapi memandangkan saya sgt la tak selesa dan tangan ni cepat je nak merayap, sejam je saya bertahan dgn snow cap.. hihi~
ni masa saya demam.. ayah saya gi letak cool fever utk baby punya.. 
demam2 pun saya masih lagi aktif.. tak boleh la nk duk dediam jer..
dulu, bila ibu saya nak bagi saya makan ker, saya kena duduk dlm bamboo chair tu.. sgt2 la selesa..
boleh membantu utk memposturekan tubuh badan saya.. tapi, maklumla.. saya kan lasak, xreti duk dediam, maka saya memberontak la nak kuar dari citu.. skg sy dh bebas da.. tak lagi memerlukan kerusi tersebut..
dan saya jg tak perlu lagi pakai kerusi beroda itu utk bergerak.. sbb skg sy dah pandai berjalan, berlari dan memanjat.. yeayyyyyy~ lasak kan saya...
masa saya umur 3 bulan, saya dh pandai meniarap dah.. masa saya umur 6 bulan, saya dah pandai merangkak.. dan masa saya umur 10 bulan, saya dah pandai berdiri jatuh
tak sampai setahun, saya dah pandai berjalan..
dah setahun, saya dah pandai berjalan laju melarikan diri dr org.. hehhehe~
tapi..... rahsianya.. gigihkan diri berusaha utk berjaya.. yeahhaaa..
cuma nya... gigi saya masih tak tumbuh2 lagi sampai la skg..
tak boleh la nk makan benda yang keras2 lagi.. sobbsss~
kat atas ni, gambar saya main dgn kucing. nama nye si Manja.. Manja ni sebenarnya takut dgn saya..
bila saya ada kt ruang tamu, Manja akan menjauhkan diri dari saya. 
al-maklumlah, tgn saya ni cpt2 je nk tepuk2 nak cubit2 si Manja ni hah.. tak bole duk diam la..
opsss.. korang tahu tak saya baring kat mana tuh?? tahu tak? perasan tak kat mne??
huhu.. tulah.. saya kena baring kt bawah seat kereta.. bwh dashboard kereta.. sobsss~
kesian kan.. sedeyhkan.. bila akak saya post gambar ni kt internet, ramai terkejut.. ramai gak marah..
rileks rileks.. chill.. saya sgt selesa begini tau sbnrnye.. hihihi..
situasi ni akan berlaku bila ayah saya jemput / anta ibu saya kat bus stand..
ayah saya kan kena drive sorang2.. makanya, saya ni kan lasak. x reti duk diam,
bagi susu, hah kau.. baring la atas tu..
haiiihhh... mestilah beralaskan tuala koyak dan bantal2 itu semua utk keselesaan saya kan.. =)
p/s : ayah mmg dah belikan car seater dah utk saya siang2 lagi.. tapi... alah..
fhm2 sendiri la.. saya sgt sgt sgt tak selesa duk kat car seater tu.. rimas eh.. tak boleh bergerak.. hishh xp
waaahhhh... kalau la ada motor yg masuk syiling boleh bergerak ni kat umah kan best.. ari2 boleh naik.. xp

saya memang suka air.. yeay.. dapat g mandi kt kolam..

 akak saya bawa saya g McD.. sgt tak sihat makan fastfood.. kwn2, jgn buat tau..
masa ini akk sy mls nk masak.. tu psl la saya dpt mkn happy meal.. 
gmbr kt atas ni plak, masa kenduri kt rumah kazen sy.. ada kenduri cukur jambul gk.. 
anak dia duk berendoi la dlm buaian ni.. lps majlis selesai, terus saya nak masuk dlm ni..
buai punyai buai, buai lagi.. terus saya terlelap.. ngantok sgt la tuh..
kepala saya teleng da.. tak kesah dah semua tuh. ngantok punya pasal. tak rase sakit plak..
lps bangun tidur, terus ayah saya ajak g Giant.. yeayyy...
saya sgt suka jejalan.. Ibu saya tak bagi saya lepas sendiri.
jadi terpaksa la duk dalam troly ni hah.. pastu akk saya gatal tgn mbik giraffe ni letak dlm tu jgk..
tak selesa la.. tp giraffe ni baik.. tak mcm GwangSoo a.k.a giraffe tu kt dlm RunningMan.. betrayer. urghhh~
oppsiii... saya sama jer seperti kanak-kanak dan baby di luar sana..
baby IT org panggil skg ni.. haha.. terlebih maju..
tak elok sbnrnye didedahkan benda2 cmni sejak dr baby lagi...
tak elok la.. byk la sbb..
- rosak mata - kawan - sosial - persaingan - pembaziran - permainan - sejarah - so on so on la..

ok lastly.... 

tadaaaaa~ 

gambar sexy saya...

opssss~
jgn geram jgn geram dgn saya..
saya tahu saya comel..
hikhikxxx~



kthnkbye~

kerana sudi membaca kesah dan gelagat saya..
stay tuned utk videos plak..~
itu kalau saya rajin hupdate la ek..


p/s : entri sebelum ini mengenai Adam.. boleh klik newbornbaby

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...