..drop ur link here..

13 October 2012

trip to Sibu

Assalamualaikum..

citer ni dah lama sangat dah.. dari bulan 3 hari tu kat draft.. skg dh bulan 10..
baru teregt nak hupdate..

ni sebab ramai kengkawan dr maktab perguruan yg ambik tesl dpt posting kat area sabah / sarawak, baru teregt nak update kan..
hihi.. nampak mcm jauh nye depa kena posting sampai ke pendalaman tuh.. nak kena naik flight, kereta, bot, sampan.. semua pengangkutan rasa lah..
rasa jauh plak.. tak pe.. itu semua tanggungjawab nak mendidik anak bangsa kan..
chaiyok chaiyok.. elaun banyak.. boleh belanja kat orang semenanjung nanti.. hihi~

terlebih panjang intro =)

tarikh : 11 Mac 2012 - 13 Mac 2012 (Ahad - Selasa)
tempat : KL - SIBU - DARO - SIBU - KL
A. SIBU      B. DARO

sebenarnya wedding kazen aku ari isnin tuh (12 Mac). aku wakilkan ayah ibu family aku utk ke sini la..
ni keluarga belah ayah. tak pernah ada family yang menetap kt sabah / sarawak ni. kazen aku ni ditukarkan kerja dr KL ke Kuching (PosMalaysia)
pastu terjumpa la pasangan hidup die sama sekolah waktu menengah dlu kat kuching ni hah..
dapat la kawen dgn org sarawak kan.. kena la nikah kt sarawak ni..
dari kuching nak balik kampung halaman leh kata seharian la.. 12 jam? 14 jam? dengan menaiki kereta.~

aku dah book siang2 dah.. ayah aku nak sponsor, so mmg on je la kan..
mase tu AA tak wat promotion lg.. MAS masih lg murah.. tu beli MAS..
dah last2, baru AA dpt murah skit.. depa yg lain naik AA, aku dgn maksu paksu naik MAS..

sampai airport kt Sibu.. sama je waktunya. sbb AA delay 30mnit.. so mmg tepat2 je la sampai waktu sama =)
kami bergerak reramai seramai 12 org. cukup 3 teksi. 10 dewasa 2 kanak-kanak
aku, maksu, paksu, kak long, family pak uda 4 org, pak ngah, mak ngah, pakteh, makteh.

dari airport kami terus ke jeti Sibu nak ke Daro plak..
bot ekspress yang tak berapa nak ekspress..
almost 2 jam 30 minit dalam bot.. boring sgt -_-ii
dalam bot.. pening pening sat.. dkt sgt dgn air sungai ni hah..
berhenti sehingga 6-7 perhentian la.. igt kan dah sampai.. rupanya tak lagi..
mereka orang2 sana, senang dan selesa je turun dari bot ke daratan.. walhal tak der jeti pun. dah la dalam sungai yang berkeruh ni byk sgt buaya.. siap bermandi manda lagi bagai..
ni dah sampai pit stop terakhir.. jeti Daro..

naseb baik hotel takder bintang dkt sgt dgn jeti tu.. jalan kaki 1 minit dah sampai..

pastu ptg tu kat Daro, aku merayap la ikut kazen aku gi umah belah pempuan bersama pakteh ngan makteh aku~

kt bawah ni gmbr umah family belah pempuan~
kalau ujan lebat ni, air mmg boleh naik la.. walaupun air sungai tu jauh 500m ke depan~
ni nampak la lubang2 anak2 ketam kat bawah umah ni~
sebab tu umah area sini tinggi2 belaka.. air pun susah nak ada..
terpaksa la tadah. dan tong-tong biru tu patutnya ada saluran air paip..
tapi entah.. mase tu air paip nye tak sampai lagi ke rumah..

esoknya hari isnin, ada majlis nikah, dan terus bersanding..
menuju titian kasih.. ececeh... hihi~
selepas selesai majlis bersanding, petang tu jgk kami naik bot paling last jam 330ptg balik ke Sibu balik..
perjalanan yang penat.. tidur 2 jam dalam bot..boring lagi..

kami terus ke hotel di sibu.. di sini baru la selasa..
malam tu, takder nak buat apa..
hotel tmpt kami menginap tu turun je lift 2 tingkat dr tingkat 4, dah sampai parking park mall..
jalan menapak 2 minit, dah sampai pintu tiket wayang..
haha... tgk wayang la kami.. balik dr wayang, terus tidurrr~
tak pernah2 dibuat.. xyah nak pakai lawa2 derh..
1st tyme ni nk g tgk wyg tak perlu nak naik kereta.. jln kaki je dr pintu otel.. =)
hik3x..

esoknya selasa, bergerak balik ke KL~
yeayyy..
babai Sibu..
till we meet again~

*kthnkbye*

Anonymous said...

Hai...bole mintak email..sy nak tny beberqpa soalan tentang daro.
Email sy
iezs_gurlz@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...