..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

02 October 2011

TM Family Day

16 - 17 September 2011 | TM Sri Intan Resort, Port Dickson
sebulan atau 2 bulan terlebih awal, ayah sy dh sedia memaklumkan kami sekeluarga supaya mengosongkan aktiviti pada hari malaysia (16 Sept 2011) disebabkan event ini lah..
ini adalah anjuran TM Bahagian Rasah, Seremban..
unit N.Sembilan Utara (NSU) - inside and outside.. 
(hah.. sumpah saya x faham ape perbezaan kerja antara inside dan outside kan..)
yang saya tahu, NSU itu yg uruskan kabel2 yang kt bhgn N.Sembilan Utara mcm kat Nilai sane tu dan area PD jgk la..  tapi kawasan umah saya, bukan di bawah jagaan unit die..
kalo tak silap saya la.. 
tapi selalu je ayah saya pegi OT kt byk tempat.. incharge byk tmpt ker? oo tak fhm..
lately.. erk.. sejak setahun ini ayah saya selalu OT...
sampaikan penah sekali ibu saya g keje pn kena drive sendiri ke bustand.. sbb ayah saya tak dapat hantar kan pagi2 subuh.. (FIY : ibu saya keje di DBP, KL.. tiap2 pagi akan keluar rumah sblm jam 6... omo.. saya salute kat ibu saya ni.. lebih 23 tahun berulang Semban-KL)
ayah saya suke nmpakn die garang...ibu saya suke nampak childish~ hihihi~
boleh dikatekan ayah saya ni dah jadi second bos kat unit die..  atau supervisor la..
kalo saya nk minta chop t/tgn pegawai atasan, ayah saya yg tlg copkan.. tp bukan nama dia la..
nama 1st bos kat unit die tu.. tp die simpan chop tu, dan die la yg turunkn tandatangan.. 
ni bila kerja last minute la..
bile ade cable breakdown, org akan kol die ntuk tanye sape available on that time.
jd ayah saya la tukang arahka sape yang kena turun g fieldwork.. arah2 je skg ea.. =)

ape ape pun.. saya bangga ada ayah dan ibu mcm mereka ni..
BIG SMILE~

ops... 
terlebih mukadimah la...

TM Family Day kali ini, ayah saya jd orang kuat tp dibantu oleh kawan nye jg..
tentukan bilangan ahli, hotel dan semua nya mcm makanan etc etc.. 
3 kali jg die bertanya saya, ok tak menu mcm ni mcm ni mcm ni.. hahaa.. bedal je smua...
saya jg la yang tlg die watkan backdrop ntuk majlis itu. (eleh.. sbrnnye bkn nye susah pn.. copy n paste je.. itu pn nk show off.. ops.. hihi)
dah lama kot tak berfamily day dgn geng2 opis ayah saya ni..
paling last, dan saya ingat, tahun 2003 - kat Sri Menanti, Kuala Pilah..
itu pn sebelum ayah saya bertukar kerja di KL.. 
slps ayah saya dh tukar keje di Rasah balik, dan slps bbrpa tahun.. jadi ini lah dia..
2011 menjadi tahun untuk beramah mesra dan berfamily day..
beza sungguh.. dulu mase kecik2 je.. boleh la bersukan bergame bersukaneka sana sini..
skg smua anak2 staff dah besar, mcm tak dan je kalo nak wat benda yang sama jg kan..
staff kat unit die, lbh kurang dalam 20 orang tambah tolak termasuk trainee jgk..
jadi kbykkan kawan2 ayah yg saya kenal, memanggil saya sbg "KakLong".. haish.. segan meh..
kadang2 ade gak saya dgr mereka panggil ayah saya "TonSeng" (panggilan nama Cina ntuk ayah saya)
lps tu yg muda2 plak, panggil ayah saya, Chik? Chek? Cik? ntuk PakCik.. bukan Encik plak kan.. mgkin dgn panggilan itu, hbgn mereka lbh dekat.. hihi~

TENTATIF
Jumaat
3pm : check in
5pm : bergerak ke Extreme Park.. kami mahu main Go-Kart meh.. (orang pertama sampai maa.. sbb sy shoot terus dari melaka.. weee..)
8pm : Dinner!!!! sgt banyak menu,.. blurpp.. kenyang..
10pm : Bebas.. karok, fishing, etc etc.. (masuk bilik, on9! cesh.. baik xyah berfamily day- saya la tuh)
muka ayah saya nampak cam garang kan..tapi tak pun~
my romate..hahax.. bawa mereka sekali~
4 ekor ketam, ikan siakap, udang grg tepung, ayam golek.. heaven~
Sabtu
730am : Breakfast Nasi Lemak berlemak-lemak..
9am : ke pantai.. menaiki bot, berpusing2 ke Tg.Tuan, bagi anak2 ikan makan n etc etc..
1030am : aktiviti bebas... masa untuk BANANA Boat~ yeay... 3 kali jatuh.. 2 kt tepi,1 kt tgh.. best o.o..
11am : sambung bermandi manda di kolam.. main bebola dan mengacau budak kecik yg byk coleteh.. auw.. nk jmpe haziq tu lg la.. byk na die berceloteh~ 
12pm : Check Out..


ooo sudah tamat.
sumpah best walaupun takder aktiviti sukaneka
sebab ape?? sbb leh main go-kart 8 pusingan dan boleh naik lagi kalo mahu..
 dan makan dinner yg superb byk gile sampai ade 4 ketam atas 1 meja.. tp tomyam die tak sedap..
dan naik bananaboat sampai 3x jatuh..
waaaa... penat..

sampai seremban, rehat 10 minit, terus pegi 2 open house~
jalan lagi..
1 di Seremban, 1 lagi di Petaling Jaya...

*kthnkbye* 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...