..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

10 July 2011

gaji pertama

assalammualaikum...

ni cerita lama. cerita hujung bulan lepas.. tp skg bru ade mood nk hupdate..

disebabkan ibu aku pernah melontarkan harapan die untuk aku sambung byr duwet kete sbyk RM520 sebulan, bile dpt gaji nnti.. nmpk nye, harapan tggl harapan..

untuk duit gaji yg pertama ni, da ckp dgn ibu x dpt nk sambung byr dulu.. dsbbkan *...sekian sekian sekian....* adalah sbbnye.. tdk boleh cerita di cni.. dan ibu ku fhm knp.. alhamdulillah.. terima kasih ye ibu..

dan sbg membalas jasa budi sbb meminjamkan kereta selama 2/3 tahun ini..
aku telah memberikan 1 hadiah untuk ibu ku.. tidaklah sbrpa sgt, tp boleh la kan dari takde..
dgn first gaji ni la...

aku akhirnya menjejakkan kaki ke cni..
pusat bunga pasu molek
motif??
um.. pilih satu pokok untuk ibu ku jaga..

ibu ku dri tahun lepas lg dh bising2 nk beli pasu? bunga? pokok?
nk letak kt depan umah ni ha.. sbb kosong sgt..
tmpt di bwh bumbung.. nk pokok hdup.. x nk tiruan2 ni hah..
umah ni dh xder tanah.. smua dh kena simen.. nk parking kete. 
umah teres jerk, sebelah kiri sebelah kanan nmpk umah jgk.. xder kebun cucuk tanam pn..

depan pintu gate, ade la dlm 6-7 pkok2 bunga kecik.
depan pintu utama umah je nmpk kosong..
jadi kan..
berpinar ar mata xtau nk pilih mana satu yg sesuai.. 
bdget dlm RM200
3-4 pokok jgk menjadi taruhan ntuk mmbeli..
akhirnya keputusan dah dibuat..
aku pilih pkok buluh ni hah..
xtaw pn nme pkok ni sbnrnye.. tp btg die cam buluh.. pggil je la pkok buluh.. bole?
besar hek pkok ni. x muat bonet, itu tauke sudah letak kt tmpt penumpang depan..
terpaksa la kawan susah senang (faezah) aku ni menjadi Mem besar pada ari itu..
ooo yeah.. xper.. di maafkan sbb sudi teman aku mencari itu ini itu ini..

harga semasa pokok ini?
pokok + pasu besar + baja 3 bekas = tidak sampai rm100
huhu.. ada balance lg seratus..
kita belanja makan yer...
heehe..


utk melengkapkan kawasan yg kosong, mari tambah lagi
ni beli kt kedai lain lak..
 hasil pembelian
3 pkok lg.. berserta stand besi nye tuh..
RM110++ plus plus..

dan sebenarnye, masih tidak ckup lg jgk..
lain kali la kite g beli lg yer..
penat dah memilih merayap mengangkat pokok plus pasu ini..

*kthnkbye*


p/s : sudah blnje family g makan-makan.. cume sy terlupa nk bagi ibu ayah duit, mcm ibu ayah sy bg nenek2 saya duit jgk.. kena g withdraw dlu..

6 comments:

NurIzza said...

nafkah tok aku cikin?? wahahahahahaha...

StrewberiManis =) said...

jangan lupe org disini yek
kita xkje lagi
KAHHH KAHHH KAHHH :P

Badrul said...

nursery ini hampir dengan rumah saya hoho

shiqin ghazali said...

@NurIzza
haha.. ntuk ko, suru la en.honey ko bagi... agaga~

@StrewberiManis =)
hahaha.. tp kamu ade bakal suami nk bagi~ hee~

@Badrul
o.o ye ke.. dh dkat la tu umah kite..

Hans said...

pokok yg macam buluh tu entah2 memang pokok buluh
hahahaha

Apabila Aku Meminati Drama Dan Filem Dari Korea Dan Jepun

shiqin ghazali said...

@Hans
hahaa.. kalo btul2 pkok buluh, leh wat lemang ar ni kan? hee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...