..drop ur link here..

DROP UR LINK HERE.. SENANG NANTI NAK MELAWAT
tengs~ sudi singgah..

THEM

15 August 2009

im takin a few dayz off (part 2)


dgn bajet yg x sbrapa..
cuma brmodalkan rm500 je
aku tlah slmt brada d bumi indonesia, yg lbh tpat nye adlh di Bandung
modal tu trmsuk flight pergi dn balik (AIR ASIA je sudah)
pginapan d otel sdh smstinya selama 4 ari 3 mlm
trmsuk jgk brkfast..
dn transport dr airport ke otel..
brbaloi x? mahal ke murah? huhu.. pkir sndri la..

tarikh : 30 july - 2 augustus
tmpt pginapan : hotel mutiara, bandung, indonesia
kehadiran : ibu tcinta-PN.siti, cik aNi n cik aida n me
tjuan : shopping la.. bkn wndow shoping taw

29 july
msh smpt lg melepak d umah faezah.. tnye die tips2 bile ade kt bndung..
faezah ni kwn baek ku.. skrg tgh bljr kt uni padjadjaran kt bndung.. so kire dh pkar la jln kt sne..
aku pn byk la brtnye itu dn ini..
slh satu bnda yg besh.. die bg pnjm simkad tlpon dye.. xyah la blik simkad baru
sngla nk tpon ke msia nnti.. die pn bru je topup~ lalala....

bgrak dr umah ke airport se awal 7am..
ibu dh pesan, tmpt tmpuan ramae ni kna bjge2.. influeza h1n1 ni sdg merebak..
jd.. aku tlah mgenakan mask yg aku xske nk pkai ni.. xleh nk bnafas..
huhu.. tp dlm flight aku dh tggal da.. xthan weyh~



shopin shopin
(1) 31 july 09 # (2)30 july 09 #
(3) 1 ogos 09 # (4)31 july 09

(1) nasi Pepes Daun Kemangi Sambal Pete
(2) nasi goreng kg.daun
(3) nasi goreng kukus kg.daun
(4) nasi goreng Timblet

yg menarik d bandung

1. aku bgrak ke hulu ke hlir dgn mnaiki ANGKUTAN KOTA.. sgt jimat dr nek teksi..
plg mhal 3000 rpiah klo pjlnan yg jauh..

2. msakan kt cni byknye dtg dr msakan SUNDA.. uniknya nsi kt cni adlh dbgkus dgn daun klpa..

3. jus buah2an sgt asli.. pekat dn manis. aku akn rndu nk mnum jus alpukat (avokado)~ nyum nyum

4. pasar baru tmpt y wjib dknjungi. 4 ari d cni, 4 kali jg kami pg pasar baru..
sbbnye.. bole tawar mnawar smpae spruh hrga.. smua nye ade kt cni.. tlkung, baju kebaya, kaen ela, lgsir, jeans, tshirt, blouse, beg, ksut, mknn, buah2an, brg2 rumah.. smua ade la~

5. aku smpt mlwat gng.tangkuban perahu.. aku x than dgn bau seakan2 sulfur tu.. tp sejuk~ mmg lawa nk mbik pix.. tgkuban perahu ni slh stu gnung brapi indonesia.. dh bper pluh thun x aktf da..

6. traffic.. ape bole kte.. sgt hebat~ ade lmpu isyarat pn cm dh x bfgsi.. maen redah je merah.. rpat gler kete dgn kete laen.. sgk mnkutkan.. tp yg amazing nyer, xder plak aku nmpk xcdent.. hebat~

7. aku naek angkutan tgh2 jalan!!! bygkan la.. byk kete lalu jln tu.. nseb baek x kna lggar.. bole plak die nk mbik pnmpang kt tgh2 tu.. huhu.. bese la ek, nk cri plggan~

8. org bandung sgt sopan.. xpnah dgr diorg ckp mnggi suara, riak or wateva.. diorg akan lyn ptnyaan kite.. sgt peramah.. xkan mrah2 ble kite tnye. even diorg xdpt 1untg pown.. besh

9. aku brknalan dgn pak udin.. pmndu kami pd ari sabtu ntuk ke tangkuban perahu..
sewa kete avanza 400K rupiah, 12 jam.. utg dpt murah, klo org laen 450k.. ni smua atas jasa baek faezah.. die la yg mbrikan no tlefon pak udin ni ... pak udin kte spesel ntuk mahasiswi.. hik3x.. tp aku xbyk borak dgn die.. kurang nk ckp indon

10. lastly, aku x djangkiti h1n1 ble kt cni~ alhamdulillah



p/s: nex tyme nk mlwat umah faezah lak kt cni

1 comments:

wardah jamil said...

nak pegi jugak..jom ko datau jalan.so sennag la...buleh melawat nabilah hanis,faezah and zaehan sekali..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...